Informatyka bez granic z Cyfrowym Dialogiem: grupa wiekowa 13-14 lat

Tryb zajęć: zajęcia zdalne (na platformie Teams), semestralne.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 90 min. Kurs obejmuje 15 spotkań.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie IBG_zajecia-semestralne_1314.png

Tematem przewodnim naszych spotkań będą PODRÓŻE. 

Początkowe zajęcia upłyną nam pod hasłem wędrówek międzyplanetarnych. Wtedy też stworzymy aplikację mobilną o tematyce kosmicznej, sprawdzimy, czym zajmuje się NASA i Europejska Agencja Kosmiczna, a także zajmiemy się projektowaniem i programowaniem łazików marsjańskich. Uczestnicy zapoznają się z tajnikami programowania (m.in. podstaw Pythona), tworząc projekty o tematyce kosmicznej. Przyjrzymy się też sztucznej inteligencji i zastanowimy się, jak może nas ona wesprzeć w rozwoju wojaży międzyplanetarnych.

Kolejna część kursu pozwoli nam podróżować w czasie. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: “Co jest po drugiej stronie czarnej dziury?”. Stworzymy animacje i gry dotyczące upływu czasu, przyjrzymy się historii informatyki. Miłośnicy filmów także znajdą coś dla siebie – w zespole zajmiemy się projektem filmowym.

Ostatnia część naszych spotkań upłynie pod znakiem poznawania najdalszych zakątków naszej planety. Zajmiemy się modelowaniem 3D, by zaprojektować ciekawe miejsce lub przedmiot przydatny podczas podróży. Dzięki turystyce wirtualnej zwiedzimy najpiękniejsze i najciekawsze miasta świata.  I jakby tego było mało – poszerzymy obszar naszych wędrówek o światy Minecraft’a, gdzie w wizualnym języku programowania stworzymy wspólny „kawałek podwórka”.

W trakcie naszych zajęć każdy Uczestnik i każda Uczestniczka:

  • Zapozna się z tajnikami programowania w wizualnych językach programowania i Pythonie;
  • Pozna podstawy algorytmiki;
  • Stworzy programy umożliwiające lepsze zrozumienie świata;
  • Zapozna się z wizualnymi programami graficznymi, przeznaczonymi do modelowania 3D;
  • Pozna podstawy aerodynamiki;
  • Zbuduje modele znanych z życia urządzeń i pojazdów i zapozna się z ich działaniem;
  • Odkryje tajniki rozwiązań technicznych, wykorzystywanych do podróżowania;
  • Udoskonali umiejętność pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, dyskusji.

Będziemy wykorzystywać narzędzia: Scratch, Minecraft Education Edition, Google Maps, Pocket Code lub App Inventor, Tinkercad, Paint 3D, Nasa Selfies, NASA, code.org, program do tworzenia i edycji filmów, aplikacja mBlock, Teachable Machine, https://trinket.io/python.

Terminy: wtorki, 18:00 – 19:30

wrzesień: 28
październik: 5, 12, 19, 26
listopad: 2, 9, 16, 23, 30
grudzień: 7, 14, 21
styczeń: 4, 11

ZMIANA WIELKOŚCI CZCIONKI
KONTRAST